gemeente

Samenwerken met de gemeente  

De gemeente Schiedam is continu op zoek naar lokale ondernemers die Schiedam en haar ambities kunnen versterken met interessante producten en diensten.

Wij zoeken grote en kleine lokale bedrijven die maatschappelijk betrokken zijn en samen met ons willen werken aan onze stad. Denk bijvoorbeeld aan een samenwerking op het gebied van duurzaamheid, klimaat of innovatie.

Wil jij jouw persoonlijke kwaliteiten of de kwaliteiten van je bedrijf kenbaar maken aan ons? Schrijf je dan in bij onze digitale inhuurdesk of de leverancierslijst. Hieronder staat hoe je dat kunt doen.

De Inhuurdesk

Als ondernemer kun jij jouw diensten aanbieden aan de gemeente. Dit doe je via de digitale Inhuurdesk. Hiermee biedt de gemeente Schiedam ZZP'ers de mogelijkheid te werken aan tijdelijke opdrachten. Wil je kunnen reageren op aanvragen, dan moet je je alleen even aanmelden. Dit doe je zowel op de digitale Inhuurdesk van de gemeente als op Dynamische Aankoopsystemen (DAS). Met DAS verzorgt de gemeente het proces van werken, leveringen of diensten. Wil je meer weten of je gelijk inschrijven? Ga dan naar de website van de Inhuurdesk.  

De leverancierslijst 

Schrijf je in op onze leverancierslijst als je als Schiedamse ondernemer meerwaarde wil bieden aan onze gemeente. Bijvoorbeeld op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid, duurzaamheid, klimaat of innovatie. Wij nemen contact met je op en gaan, in overleg met jou, op zoek naar een goede match.

Aanbestedingen

De gemeente koopt ook in door middel van aanbestedingen. Voor onderhandse aanbestedingen nodigen wij potentiële leveranciers uit. Deze leveranciers staan op een groslijst. Je leest in de volgende alinea hoe je met jouw bedrijf op een groslijst terechtkomt. Voor openbare aanbestedingen kan je kijken in het openbare aanbestedingensysteem van de overheid. Met het aanmaken van een TenderNed-account, kan je je ook inschrijven op de openbare aanbestedingen van de gemeente Schiedam.

Enkelvoudige en meervoudige aanbestedingen

Binnen een aantal vakgebieden werkt de gemeente Schiedam met groslijsten. Op deze lijsten staan per branche geschikte bedrijven – bedrijven die voldoen aan door ons opgestelde eisen – genoemd. Aan de hand van de groslijsten selecteren wij op transparante en objectieve wijze bedrijven voor enkelvoudige en meervoudige aanbestedingen en offerte-uitvragen. Ben je geïnteresseerd in deze opdrachten? Maak dan een account aan

Onze inkopers

Zoek je meer informatie of heb je vragen? Kom met team inkoop in contact via de website van Schiedam of laat je gegevens achter op het contactformulier. Dan nemen wij contact met je op.

Ons team van inkoopadviseurs hebben oog voor de lokale economie. Bij alle onderhandse inkoop wordt er gekeken of er lokale ondernemers zijn die mogelijk goed passen bij de opdracht. Wij nodigen daarom Schiedamse ondernemers uit om zich vooral kenbaar te maken binnen de organisatie. Het team inkoop kan zorgen dat je in beeld kan komen bij de opdracht gevende teams bij de gemeente.